Föreningen

Östermalms Konståkningsklubb startade 2002 med syfte att erbjuda skridskoskola för både nybörjare och fortsättningsåkare.  Vi sätter barnen i centrum – huvudsaken är att barnen har roligt och får uppleva glädjen i att åka skridskor, utifrån sina egna förutsättningar och vilja.

Vi har en stor skridskoskola för nybörjare och fortsättningsåkare i Zinkensdamms IP, och Östermalms IP. Vi har åkare från sju års ålder och uppåt.

Med Östermalms Konståkningsklubb kan du även åka isdans och solodans på Zinkensdamms ip.

Verksamheten har vuxit kraftigt sedan starten – från en handfull entusiastiska åkare och tränare till stor bredd klubb som har lyckats skapa möjligheter med isdanspar som har tävlat på EM.

IDÉELL VERKSAMHET

“Det ideella engangemanget utgör i sig en kraft att värna om. Det är idrottens kännemärke“.

Allt runt omkring som vi gör att vår organisation går runt som t.ex. administration,  samt kontakt med kommuner och förbund görs på ideell basis.

För att kunna driva verksamheten och hålla kostnaderna nere är det nödvändigt med ideell medverkan från åkarnas föräldrar vid flera tillfällen hjälp under säsongen t.ex. avslutningar och tester. Samt är mycket viktigt att alla betalar i tid att vi behöver inte använda resurser att jaga träningsavgifter.  Annars är det svårt för verksamheten att fungera.

Årsmöte 14/7 2023 mera info: ostermalmskk@gmail.com

Klubb info

Bildad2002-01-03
Föreningsnummer37079-25
E-postkonstakning.ostermalmskk@gmail.com
Hemsidahttps://www.östermalmskk.se
BankGiro5656-0121
Organisationsnummer802412-6388

Viktiga dokument:
Stadgar
Värdegrund
Regler för Skridskoskolan
Regler för fortsättningsgrupper (åkare med lägst märke 8)
Antidopingsplan

Utmärkelser

Stockholms idrottsförvaltning ungdomsledarstipendium

Ledare fick ta emot stipendium

Stockholms Konståkningsförbund

Isdanspar fick stipendium för goda resultat

Stockholms Konståkningsförbund

Isdanspar fick stipendium för goda resultat

Stockholms stad vinnande förening

Fick certifiering för vinnande förening

Stockholms idrottsförvaltning ungdomsledarstipendium

Ledare fick ta emot stipendium

Stockholms Idrotten: Unga ledare äger

Hade medlem i föreningen som representant för unga ledare under SDF konferens.

Folksam ledarkamp

Ledare deltog på utbildning via stipendium